Handelsbetingelser

Priser og bestilling

Alle våre priser er i norske kroner og inklusiv 25% moms, toll, avgifter mm.

 

Betaling

Du kan betale med Visa, Visa Electron, MasterCard og Eurocard. Det er gratis for deg å bruke ditt betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.  
Beløpet trekkes først fra din konto, når varen sendes. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent.
Private kunder skal betale med Visa/Mastercard.

 

Levering

Vi behandler alle bestillinger i løpet av 1-3 arbeidsdager.
Klinikker, bedrifter, institusjoner o.l. leveres med faktura + fraktkostnad på kr 189,00 inkl. mva. (leveres på døren) eller som servicepakke på kr. 139,00 inkl. mva. (hentes på Posten/post i butikk).
Private kunder betaler kun kr. 99,00 inkl. mva. (hentes på Posten/post i butikk).

 

Sikkerhet

Alle personlige opplysninger beskyttes via SSL-kryptering under dataoverførsel til oss.
Kortopplysninger sendes direkte til NETS og kan derfor ikke kopieres av oss eller andre.

 

Privatpolitikk

Alle personlige opplysninger behandles fortrolig og deles ikke med andre.
Kjøpsopplysninger oppevares i 2 år for å sikre korrekt behandling av eventuelle garantisaker.
Vi anvender cookies med det formål å optimere websiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.


Du kan til enhver tid slette cookies fra din PC/Mac, hvordan det gjøres er avhengig av din browser.
Vi bruker en logg-statistikk, som betyr at et statistikk-system samler informasjon som kan gi ett statistisk bilde av hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra, og hvor de forlater hjemmesiden.
Logg-statistikken brukes kun til det formål, å optimere www.praxis.no

 

Din trygghet

Dine opplysninger (inkludert e-post) deles ikke med andre og behandles konfidensielt av Praxis AS.
Vi overholder kjøpsloven.
Du har alltid 30 dages full returrett. Returretten er betinget av at varen ikke er brukt.
Du har alltid 2-års reklamasjon i henhold til kjøpsloven.
Oplysningene lagres i 2 år for å sikre korrekt behandling av eventuelle garantisaker.

 

Kvittering

Du mottar kvitteringen/ordrebekreftelsen som siste trinn i betalingsprosessen, på din e-post og i forsendelsen.
Kvitteringen/ordrebekreftelsen bør gjemmes til eventuelt senere bruk.

 

E-markedsføring og nyhetsbrev

Du mottar kun e-markedsføringsmateriale og nyhetsbrev via e-post, hvis du aktivt har bedt om det.
Du kan også motta markedsføringsmateriale via alminnelig post fra Praxis AS.

 

Returnering/Angrerett

Hos Praxis AS følger vi naturligvis alle gjeldende lover og forbrukerregler omkring e-handel.
I følge loven har du 30 dagers retur/angrerett.

Returnering og bytting er enkelt: Fyll ut returseddelen og send varene i retur i forsvarlig emballasje.
Ønsker du å få pengene tilbake, gjøres dette ved en bankoverføring eller via en refusjon til ditt bankkort,  pengene vil være disponibel på din konto innen få virkedager.
Refunderingen skjer så snart vi har mottatt dine varer.
Varene skal være pakket forsvarlig og skade som følge av dårlig emballasje kan medføre at dine rettigheter bortfaller.

Husk at portokostnader dekkes av deg som kunde.
Bemerk, vi mottar ikke pakker sendt pr. postoppkrav.

For å returnere eller bytte ber vi om at du benytter vårt returskjema som var med i din pakke.

Bemerk: Spesialbestillinger og varer med trykk/broderi kan ikke returneres.

 

Reklamasjonsrett

Når du handler hos Praxis AS, har du 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke har oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen misligholdelse.

En feil eller mangel skal alltid reklameres innenfor rimelig tid. Hva som anses som "rimelig tid" vil variere fra sak til sak.

Kontakt kundeservice i forbindelse med enhver reklamasjon:

E-mail: info@praxis.no

Tlf: 57 69 46 00

 

Forbehold

Vi tar forbehold for trykkfeil, prisfeil, moms- og avgiftsendringer samt leveringssvikt.
Avtaler om kjøp av varer anses for endelig inngått når en medarbeider har behandlet ordren.
Eventuelle tilbud gjelder så lenge lager haves.
Rådgivning gis uten ansvar, da kunden kan oppleve annerledes oppførsel av produktet på bakgrunn av forhold vi ikke er kjent med.